Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Milah, Abram en Aram - WaarBenJij.nu Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Milah, Abram en Aram - WaarBenJij.nu

Oslo

Door: Abram

Blijf op de hoogte en volg Milah, Abram en Aram

08 Juli 2014 | Noorwegen, Oslo

Op het moment dat we de grens met Noorwegen overstaken was de weg slecht. Daar waren we al voor gewaarschuwd maar dit was wel heel erg. Gelukkig werd het beter maar omdat het op en neer gaat en vele bergen en dalen kunnen we niet harder dan +/- 70 km. Dat is vaak de max. snelheid dus dat is prima alleen de Noren zelf hebben daar een ander idee over: wat gaan jullie langzaam!
Oslo ligt prachtig en onze camping ligt helemaal boven op een heuvel: de Ekeberg. Hier heeft Edward Munch zijn schreeuw geschilderd, schijnt…. Op de camping zelf worden we voor het eerst geconfronteerd met hele groepen zigeuners die daar en groupe op de camping staan in megacaravans wat een soort ferraris onder de rijdende huizen zijn! Fascinerend om de sociale structuur en hun gedrag te zien maar het heeft iets dreigends. Later horen we dat veel roma naar Noorwegen trekken omdat ze hier al bedelend snel een inkomsten kunnen genereren: de Noren zijn gul maar er is veel kritiek op deze houding. Sinds kort mag je in bepaalde steden niet meer bedelen.
Het is erg warm en besluiten het Kon-Tiki museum te doen (Thor Heyerdahl) en dan Oslo te laten voor wat het is.