Zuid Zweden: Växjö - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Milah, Abram en Aram - WaarBenJij.nu Zuid Zweden: Växjö - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Milah, Abram en Aram - WaarBenJij.nu

Zuid Zweden: Växjö

Door: Abram

Blijf op de hoogte en volg Milah, Abram en Aram

28 Juni 2014 | Zweden, Växjö

De camping ligt aan een groot meer met allerlei eilandjes. Idee is om een paar dagen hier te staan, te wassen, voetbal kijken (2 avonden) en te kanoën.
We komen aan in stromende regen en vinden een hotel/restaurant in de stad met open haard en kopje thee om in te draaien! Op de camping klaart het op en is het als vanouds: heerlijk weer.
Na een namiddag 1,5 uur gekanoed te hebben vertrekken we de volgend dag met tent, slaapzakken, matjes en eten naar: we zien wel! Abram heeft vroeger veel gekanoed en voelt zich als een vis in het water in de boot.
Na een ruïne aangedaan te hebben waar veldslagen voor de Deense overheersing hebben plaatsgevonden vertrekken we om een eilandje te zoeken wat ver genoeg van alles is, en een mooi plekje heeft om te kamperen.

I.v.m. de muggen het liefs met een beetje wind, niet teveel bomen maar ook weer beschut en waar je mag kamperen. In Zweden mag je overal kamperen als het niet een nationaal park is, 400 meter van een huis of anders is aangegeven. Het eilandje Ramsö wordt het; met vuurplaats en al!

We zullen heus niet de eersten zijn maar het voelt machtig om met niemand of iets om je heen zomaar ergens je tentje op te zetten, je potje te koken en een beetje te vissen en staren in het vuur. Hier kwamen we voor.